Deurningerstraat 23C, 7514 BC Enschede       053-2305406         info@wiliscoaching.nl

Het team

Onze coaches zijn hbo- en universitair opgeleide professionals die in een zestal coaching gesprekken ouders en kinderen optimaal begeleiden in het proces tot het verkrijgen van nieuwe inzichten en toepasbare oplossingen. Wilis kinder- en jeugdcoaching coacht en begeleidt vanuit bewezen effectieve en persoonlijke methodiek en werkt oplossingsgericht; onze trajecten leiden tot zelfinzicht, zelfvertrouwen en zelfredzaamheid.

Monique Vaanhold

Monique Vaanhold, eigenaresse, kinder- en gezinscoach faalangst, weerbaarheid en sociale vaardigheden

Sinds 2006 ben ik werkzaam als coach met mensen (van jong tot oud) die bijzondere aandacht nodig hebben. Als klein meisje droomde ik al om later met kinderen en jongeren te mogen werken als coach. Ik heb de stap gezet om mijn droom waar te maken en heb ter aanvulling op mijn Hbo opleiding tot psychodiagnostisch medewerker, de post-Hbo opleiding tot kinder- en jeugdcoach aan het Atma instituut te Amersfoort gevolgd.

Mijn basisschoolperiode heb ik doorgebracht binnen het montessori onderwijs. Al jong heb ik mogen ervaren hoe het is om de ruimte te hebben zelf te leren, te ontdekken en te groeien. Dit heeft mij mede gemaakt tot wie ik nu ben; zelfbewust, initiatiefrijk en doortastend. Als coach draag ik ook de visie van maria montessori uit; door zelf te doen, kun je zelf leren en zal je zelf groeien. Het geeft mij ontzettend veel voldoening om te ervaren dat een ieder met behulp van een positief duwtje in de rug, weer terug kan keren in zijn of haar eigen kracht.

Nicole Deuzeman

Nicole Deuzeman, kindercoach faalangst en weerbaarheid

Sinds 1998 ben ik werkzaam in het basisonderwijs. Daar heb ik ervaring opgedaan in verschillende groepen. Ook heb ik een aantal jaren rugzakbegeleiding gegeven aan zorgleerlingen bij ons op school. De problematiek liep uiteen van autisme, pdd-nos, add, adhd, mcdd, dyslexie tot hoog sensitief. Ik ben van mening dat het welbevinden van kinderen op de eerste plaats komt, omdat je anders niet of minder tot leren komt. Ik heb zelf verschillende opleidingen gedaan, waaronder de Master Sen tot Remedial Teacher, Parents’ Skills en Rots en Watertrainer.Nog steeds werk ik met veel plezier twee dagen als leerkracht, maar ben daarnaast aan de slag gegaan als gediplomeerd kindercoach. Ik bied kinderen en jongeren, die op sociaal emotioneel of cognitief gebied ergens tegenaan lopen een helpende hand. Dat doe ik op basis van vertrouwen en respect, vanuit liefde en met een gezond verstand. Door samen te ontdekken waar hun eigen kracht en kwaliteiten liggen, groeit het zelfbeeld en het zelfvertrouwen van het kind.

Heleen Scherphof

Heleen Scherphof, kindercoach faalangst en hoogbegaafdheid

Mijn naam is Heleen Scherphof. Ik ben werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs. Naast mijn baan als juf, heb ik de coachopleiding gevolgd aan de CHE in Ede en een erkende kindercoachopleiding.

Kinderen en jongeren komen in aanraking met allerlei zaken rondom hun eigen gedrag en dat van anderen. Wat voor mij belangrijk is, is dat ieder mens uniek is, met eigen gedachten, verlangens en gevoelens. Met deze visie kijk ik naar mensen, groot en klein. We mogen leven in deze wereld met de gaven en talenten die we hebben. Zo mogen we stralen in de wereld zoals wij zijn, niet wat een ander wil of doet, maar uniek met een eigen identiteit.

Meike van Poppel

Meike van Poppel, orthopedagoge en kindercoach leerproblemen

Het werken met kinderen, jongeren en ouders doe ik al twaalf jaar met veel plezier. In eerste instantie als orthopedagoog, gespecialiseerd in de ontwikkeling en het leren van kinderen. Sinds een aantal jaar tevens als kinder-, gezins- en opvoedcoach, om kinderen en hun ouders tevens te kunnen begeleiden bij sociaal-emotionele of gedragsproblemen. Als moeder weet ik ook dat het opgroeien en opvoeden niet altijd vanzelf gaat en een flinke uitdaging kan zijn. Mijn missie is om bij kinderen, ouders en professionele opvoeders een positieve verandering in gang te zetten. Een verandering die zich kan uitspreiden, zodat de kinderen van nu dit later ook weer door kunnen geven aan hun kinderen. Het oplossingsgericht coachen vind ik hiervoor een mooi middel. Het bijzondere vind ik dat er ingestoken wordt op wat iemand wil leren en op wat iemand al kan. Doordat er tijdens de coaching niet alleen gepraat, maar vooral veel ervaren wordt met behulp van spel, creatieve werkvormen, ontspannings- en bewegingsoefeningen, merk ik dat het geleerde veel beter blijft hangen. Vaak is er al in relatief korte tijd vooruitgang merkbaar en zien kinderen, jongeren en volwassenen weer mogelijkheden om zelfstandig verder te gaan.